loading...
دانلودستان اورژانس
طریقه دانلود از سایت

دانلود از سایت به این صورت که بر روی لینک کلیک راست کرده و گزینه  save traget as  کلیک می کنید ... 

در بعضی لینک ها فقط بر روی لینک کلیک کرده ...

آ ر یــــا بازدید : 739 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

اغلب بر این باورند که آدم‌های عصبی و تندمزاج بیشتر در معرض زخم معده قرار دارند و احتمال بروز این مشکل میان این گروه بیشتر است. آنها معمولا تصور می‌کنند رژیم غذایی نامناسب هم در ایجاد و تشدید زخم معده نقش مهمی دارد؛ در حالی‌که متخصصان عوامل دیگری را در این زمینه موثر می‌دانند.


زخم معده

خیلی از افراد همه بیماری‌ها را مثل یک سرماخوردگی ساده می‌بینند که با یک عطسه و سرفه، قابل تشخیص بوده و به راحتی درمان می‌شود. برای همین معمولا انواع مختلف قرص‌ها و شربت‌ها را در خانه نگه می‌دارند تا هر وقت تشخیص دادند، از آنها استفاده کنند.

 

یکی از دردهای معروف که این گروه خود را متخصص در تشخیص آن می‌داند و در نتیجه مراجعه به پزشک را در این مورد چندان مهم تلقی نمی‌کند، دردهای ناحیه بالای شکم است که برخی آن را به اشتباه زخم معده می‌نامند. در حالی که تمام این دردها ناشی از زخم معده نیست و پیگیری‌ها و درمان‌های خاص خود را نیاز دارد.

آ ر یــــا بازدید : 531 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

ازوفاژیت یا التهاب مری در اغلب مردم، در اثر برگشت اسید معده به مری ایجاد می شود که به آن ریفلاکس معده می گویند. مری لوله ای در دستگاه گوارش است که دهان را به معده متصل می کند.


التهاب مری

این بیماری ممکن است به عملکرد غیرعادی دریچه انتهای مری مربوط باشد، زیرا این دریچه در حالت طبیعی، بعد از عبور غذا از مری و رسیدن به معده بسته می شود و مانع برگشت اسید و محتویات معده به داخل مری می شود.

 

اکثر مبتلایان به ازوفاژیت، شب‌ها و به‌هنگام خواب دچار ریفلاکس مى‌شوند.

ریفلاکس شبانه به افزایش دفعات انبساط موقتى اسفنکتر بستگى دارد و با حملات دوره‌اى افزایش فعالیت معده همراه است.

آ ر یــــا بازدید : 511 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

آندوسکوپی روشی است که پزشک توسط آن داخل بدن بیمار را مشاهده و بررسی می کند . وسیله ای هم که برای این کار استفاده می شود، آندوسکوپ نام دارد.


آندوسکوپی معده

 آندوسکوپ لوله ای است انعطاف‌پذیر که به دوربین مجهز است و پزشک متخصص آن را وارد بدن بیمار می کند و به طور کامل اجزا و اعضای مربوطه بیمار را بررسی می نماید.

 

این وسیله از طریق برش بدن و یا از طریق دهان یا مقعد وارد بدن می‌شود. هر چند که این روش عوارضی نیز دارد، ولی مزایای آن بیشتر است.

 

انواع آندوسکوپی کدامند؟

آ ر یــــا بازدید : 429 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)


التهاب آپاندیس یک بیماری اورژانسی است که برای خارج کردن آن به عمل جراحی فوری نیاز است. در صورت عدم درمان، ممکن است آپاندیس ترکیده یا سوراخ شود و مواد عفونی آن به داخل حفره شکمی راه پیدا کند که در این صورت باعث پریتونیت یا همان التهاب شدید حفره شکمی (صفاق) می شود و در صورتی که با آنتی بیوتیک های قوی درمان نشود، می تواند کشنده باشد.


آپاندیس

آپاندیسیت در واقع همان التهاب آپاندیس است. آپاندیس عضوی به طول 3 تا 7 سانتیمتر است  که ابتدای روده بزرگ قرار گرفته است. هیچ کس به درستی عملکرد دقیق آن را نمی داند . اما آنچه به روشنی می دانیم این است که بدون هیچ عوارض آشکاری می توان پس از برداشتن آپاندیس به زندگی ادامه داد.

 

التهاب آپاندیس یک بیماری اورژانسی است که برای خارج کردن آن به عمل جراحی فوری نیاز است. در صورت عدم درمان، ممکن است آپاندیس ترکیده یا سوراخ شود و مواد عفونی آن به داخل حفره شکمی راه پیدا کند که در این صورت باعث پریتونیت یا همان التهاب شدید حفره شکمی (صفاق) می شود و در صورتی که با آنتی بیوتیک های قوی درمان نشود، می تواند کشنده باشد.

آ ر یــــا بازدید : 537 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)


اگر درد بالای شکم در اثر فعالیت، مثلا ورزش کردن یا بالا رفتن از پله ایجاد ‌شود، به‌خصوص اگر با تهوع و تنگی نفس یا تعریق همراه باشد، ممکن است علامت درد قلبی باشد. متاسفانه مبتلایان به چنین دردهایی خیلی دیر مراجعه می‌کنند و اغلب درد را به مشکلات معده نسبت می‌دهند.


درد شکم

برخی از دردهای شکمی‌، ساده‌ و پیش‌پا افتاده‌اند و به درمان ‌نیاز ندارند و خود به خود بهبود می‌یابند، اما گاهی دردهای شکمی، خطرناک و حتی کشنده هستند و اگر طی چند ساعت به کمک بیمار نشتابیم، جان و سلامت وی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

 

دردهای شکمی نوع اول، مثل درد ناشی از اسهال، نفخ، دل‌پیچه و عادت ماهانه خانم‌ها را تقریبا همه مردم می‌شناسند و حداقل چند بار در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند.

دردهای خطرناک یا جدی، خصوصیاتی دارند که توجه به آنها برای اقدام به موقع و مراجعه به پزشک مهم است.

آ ر یــــا بازدید : 423 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

اسکار یا جوشگاه به دلایل گوناگون از جمله بیماری‌های عفونی (مثل آبله مرغان)، آکنه، سوختگی و تصادف‌ها یا بیماری‌های اکتسابی روی پوست به‌وجود می‌آید.


جای آبله مرغان در پوست صورت

برخی جوشگاه‌ها، برجسته و برخی فرورفته (آتروفیک) هستند. برای رفع جوشگاه برجسته، معمولا از آمپول‌های کورتیکواسترویید و فریزدرمانی یا لیزر یا هر سه‌ی این موارد در کنار هم استفاده می‌شود.

 

درمان جوشگاه‌های فرورفته مشکل‌تر است، زیرا قسمتی از پوست از بین رفته و الیاف کلاژن خود را از دست داده است. درمان در این موارد باید مستمر باشد و با یک یا دو جلسه نمی‌توان جوشگاه را صاف کرد.

 

در طول درمان پوست با روش‌های متفاوت لایه‌برداری و ایجاد زخم‌های مصنوعی، ترمیم طبیعی پوست آغاز می‌شود. روش‌هایی که باعث لایه‌برداری می‌شوند (توسط پزشک متخصص پوست) عبارتند از:

.

.

.

آ ر یــــا بازدید : 423 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

هنگامی که سرما می خورید، بهترین کار عبارت است از: نوشیدن زیاد مایعات، استراحت بیشتر و نرفتن سر کار یا مدرسه.


سرماخوردگی

معمولا آبریزش بینی، سرفه و گرفتگی بینی در موقع سرماخوردگی، مانع از انجام مطلوب فعالیت های روزانه فرد می شود.

12 توصیه زیر را برای بهبود سرماخوردگی به کار ببندید.

1- به آرامی ورزش کنید.

2- در حالت خواب آلودگی، رانندگی نکنید.

3- رابطه جنسی خود را با همسرتان کم کنید.

4- سر کار یا مدرسه نروید.

5- بخندید.




توضيحات بيشتر در ادامه مطلب ...

آ ر یــــا بازدید : 429 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)


واکسن آنفلوآنزا، بدن را در برابر ویروس آنفلوآنزای فصلی مقاوم می کند.


واکسن آنفلوانزا

برخی افراد فکر می کنند بعد از تزریق واکسن آنفلوآنزا نباید بیمار شوند، در حالی که ممکن است بعد از تزریق این واکسن هم مریض شد.

در اینجا 3 دلیل بیمار شدن بعد از زدن این واکسن را برای شما می گوییم.

 

1- با تزریق واکسن، فورا در بیماری مصون نمی شوید. بعد از تزریق واکسن، دو هفته طول می کشد تا نسبت به بیماری آنفلوآنزا ایمنی پیدا کنید.

اگر بعد از تزریق واکسن به آنفلوآنزا دچار شدید، نشان می دهد از قبل و یا طی این دو هفته در معرض ویروس آن قرار داشته اید.

آ ر یــــا بازدید : 565 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)


شاید بسیاری از افراد با بینی‌شان که نمی‌توانند از طریق آن به راحتی نفس بکشند، به نوعی همزیستی دست پیدا کرده باشند؛ اما گرفتگی بینی درمان‌نشده می‌تواند به بیماری‌هایی چون مشکلات خواب، عفونت گوش، آسم و حتی عوارضی چون خرخر کردن تبدیل شود.


گرفتگی بینی

خیلی از افراد تقریبا در تمام طول زندگی‌شان دچار نوعی گرفتگی بینی خفیف هستند و به جای آن که برای یافتن علت این عارضه آزاردهنده و درمان آن اقدام کنند، به نوعی همزیستی با آن دست پیدا کرده و هر ساعت یا چند ساعت یک بار، با شدت اقدام به تخلیه بینی‌شان می‌کنند.

 

برخی دیگر از افراد هم مدام دست به قطره‌های بینی می‌برند و با چکاندن چند قطره، برای چند ساعتی از تنفسی راحت لذت می‌برند. اما این افراد، ناآگاهانه خود را در معرض آسیب‌های بیشتر به مخاط بینی‌شان با مصرف مکرر و طولانی‌مدت قطره بینی قرار می‌دهند.

آ ر یــــا بازدید : 623 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)
سایت وزارت اطلاعات در مقاله ای جامع، موارد مهم و اساسی را در پی شناخت و بررسی بد افزارهای رایانه ای عنوان کرد.

بیش‏تر  کسانی که با اینترنت سر و کار دارند با اسم‏هایی نظیر ویروس، تروجان، کرم‏ها ‏و ... آشنا هستند. تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل در سراسر جهان در سال 2009 به دلیل بی توجهی به افزایش ضریب امنیت سیستم‏های خود به انواع کرم و ویروس اینترنتی آلوده شدند. هکرها و ویروس نویسان نیز با اطلاع از کم توجهی و اهمال مردم، بدافزارهای خود را به گونه‏ای طراحی می‏کنند که به راحتی قادر به بروز آسیب‏های کاملاً غیرقابل پیش‏بینی در سیستم رایانه اشخاص شوند. آشنایی با انواع بدافزارها و روش‏های تکثیرشان‏در مقابله با آن‏ها ‏حائز اهمیت است.

تعداد صفحات : 16

درباره ما
"و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا":هر کس نفسی را حیات بخشد(از مرگ نجات دهد)مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است."قران کریم سوره مائده آیه 32"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از محتوی سایت چقدر راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 209
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 297
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 6,121
  • بازدید سال : 32,351
  • بازدید کلی : 614,846
  • کدهای اختصاصی
    SonicRun.com