loading...
دانلودستان اورژانس
طریقه دانلود از سایت

دانلود از سایت به این صورت که بر روی لینک کلیک راست کرده و گزینه  save traget as  کلیک می کنید ... 

در بعضی لینک ها فقط بر روی لینک کلیک کرده ...

آ ر یــــا بازدید : 1005 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)

سینوزیت قارچی

 

باور رایج اینست که سینوزیت، یک عفونت باکتریایی یا ویروسی است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بعضی از سینوزیت‌ها، عفونت قارچی هستند. در سینوزیت‌های حاد که به آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضداحتقان پاسخ نمی‌دهند، احتمالاً سیستم ایمنی بدن به یک قارچ واکنش نشان داده است و حفره‌های سینوس‌ها تحریک شده است.

 

سینوزیت قارچی هنگامی روی می‌دهد که یک ارگانیسم قارچی، به حفره‌های سینوس‌ها حمله کند. خیلی عجیب نیست که قارچ‌ها وارد راه تنفسی ما شوند چون محیط اطراف، پُر است از این ارگانیسم‌ها و ما هر روز آنها را تنفس می‌کنیم. اما هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف شود، قارچ‌ها در حفره‌های سینوسی مرطوب و تاریک رشد می‌کنند.

آ ر یــــا بازدید : 1121 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در کنار دریا ایستاده‌اید که یک لحظه متوجه صحنه‌ای غیرمعمول می‌شوید؛ کودکی را می‌بینید که در حال غرق شدن است و مرتب به زیر آب می‌رود. کودک را به ساحل انتقال می‌دهند و شما می‌خواهید کمکی بکنید، چه کاری را باید انجام دهید؟

 

غرق شدن بچه

 

غرق شدگی یکی از علل مرگ و میر غیرعمدی است که براحتی قابل پیشگیری است. حصارکشی استخرها ، عدم شنا در مکان‌های ممنوعه، داشتن همراه در حین شنا، عدم شنا توسط افرادی که بدلیل بیماری(همچون تشنج) منع برای شنا دارند، می‌تواند از بروز غرق شدگی در حین شنا کردن و تفریحات آبی بکاهد.

 بیشتر در ادامه مطلب ....

آ ر یــــا بازدید : 976 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وظایف اورژانس 115 چیست؟

اورژانس

 

بسیاری از ما با موارد اورژانسی روبرو شده‌ایم، مواردی که نیاز به انتقال بیماران پیدا می‌کنیم. گاهی از اورژانس 115 درخواستی داریم که می‌گویند در محدوده کار آن‌ها نیست! نمی‌دانیم چه چیزی در محدوده کار آن‌ها هست و چه چیزی نیست. در بسیاری از موارد همراهان بیمار تمایل به انتقال بیمار به بیمارستانی خاص را دارند و یا میگویند که بیمارشان پرونده در بیمارستانی خاص را دارد درحالی‌که اورژانس قبول انتقال بیمار را به مرکز مورد نظر انجام نمی‌دهد.

نکته مهم دیگر این است که آمبولانس‌های 115 اجازه انتقال بیمار به مرکزی خصوصی را ندارند. بنابراین اگر تمایل دارید که بیمارتان را به بیمارستان خصوصی انتقال دهید، بهتر است از وسیله نقلیه‌ شخصی و یا از آمبولانس‌های خصوصی استفاده کنید. برخلاف آمبولانس اورژانس 115 که رایگان است، آمبولانس‌های بخش خصوصی با هزینه‌ای از پیش تعیین‌شده، می‌توانند بیمار را به مرکز دلخواه شما انتقال دهند.

 

وظایف اورژانس پیش بیمارستانی(115) چیست؟

-*  انجام کمک‌های اولیه پزشکی در مورد بیماران و مجروحان تا از مرگ فوری نجات داده شوند. به فرض برقراری راه هوایی و اکسیژن، جزء اولین اقدامات در برخورد با هر مصدومی است. بررسی فشارخون اقدام بعدی است.

-*  معاینه بیمار و گزارش وضع اولیه او به پزشک مربوطه تا بر اساس شواهد محل وقوع حادثه، وضعیت بالینی بیمار در مورد بیمارستان مقصد تصمیم‌گیری شود.

-*  ایجاد اطمینان خاطر در بیمارانی که اضطراب فراوان دارند. اطلاع‌رسانی مناسب به بیمار باعث اعتماد شده و این اعتماد می‌تواند شروعی برای آرام‌سازی بیمار و رفع تنش ناشی از وضعیت اورژانسی موجود باشد.

-*  یکی از مواردی که اگر در تمامی بیماران انجام شود سیر درمانی را می‌تواند دگرگون کند رگ گیری از بیمار است. این اقدام بالأخص در بیماران تصادفی، افراد دچار خون‌ریزی، بیماران قلبی و ... موثر است چرا که تا رسیدن آن‌ها به بیمارستان ممکن است آن‌چنان وضعیت فشارخون بیمار افت کند که امکان رگ گیری مقدور نباشد.

-*  یکی از اقدامات مهم در برخورد با بیماران مبتلا به توقف قلبی تنفسی شروع سریع احیاء است. هر دقیقه که از دست می‌رود شانس بازگشت فرد به زندگی 7-8 درصد کاهش می‌یابد. با این اوصاف، نقش کارکنان اورژانس به عنوان اولین افرادی که بر بالین بیماران می‌رسند اهمیت دو چندان می‌یابد.

-*  تعدادی دارو در اختیار کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی است که با و گاهی بدون اجازه پزشک می‌توان آن‌ها را تجویز کرد. به فرض نیتروگلیسیرین زیر زبانی و آسپیرین به دلیل عوارض کم و توانایی نجات جان بیماران، بدون اجازه پزشک استفاده می‌شوند.

-*  یکی از مشکلات مراکز درمانی عدم اطلاع از وضعیت بیماران اعزامی توسط اورژانس 115 است. اگر امکان اطلاع وضعیت بیمار قبل از رسیدن به اورژانس وجود داشته باشد، کارکنان بیمارستان با داشتن آگاهی، امکانات لازم را قبل از رسیدن بیمار مهیا می‌کنند.

-*  رانندگی وسیله نقلیه جهت رسیدن سریع به محل مأموریت و همچنین حمل بیمار به مراکز درمانی شاید کم اهمیت‌ترین وظیفه این قشر زحمت کش باشد. متأسفانه گاهی افراد به اشتباه آمبولانس را با تاکسی تلفنی آژیر دار اشتباه می‌گیرند!

آ ر یــــا بازدید : 833 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مردی در حال تعمیر ساعت مچی خود در منزل بوده که با تصور اینکه کودک 3 ساله‌اش احتمالاً باتری ساعت را خورده وی را به بیمارستان انتقال می‌دهد.

خوردن باتری

 

چه اقدامی را توصیه می‌کنید؟

الف) انجام گرافی جهت تأیید و توصیه بر اساس محل باتری

ب) انجام گرافی جهت تأیید و توصیه به آندوسکوپی

ج) انجام گرافی جهت تأیید و مشاوره جراحی

د)اقدام خاصی لازم ندارد. 

برای مشاهده بحث این مورد، به ادامه مطلب مراجعه کنید .

آ ر یــــا بازدید : 1416 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ترمومتر

 

از درمانگاه با شما تماس گرفته‌اند که کودکی دماسنج را گاز گرفته است و تمام جیوه را خورده است.

برای بیمار NGT گذاشته‌اند و معده را شستشو داده‌اند. از شما برای ادامه درمان کمک می‌خواهند. اقدام درمانی شما چیست؟

الف) بیمار را پذیرش داده تا سطح جیوه سنجیده شود.

 ب) برای بیمار تا رسیدن سطح جیوه اقدام به شروع BAL  می‌کنید.

 ج) نیاز به شستشو نبوده و تنها زغال کفایت می‌کند.

 د) بیمار نیاز به اقدامی ندارد.

این جیوه المنتال است که سمی نیست. برخلاف این جیوه، جیوه صنعتی است که در به فرض در باتری‌های قرصی(Disk Battery) استفاده می‌شود، این نوع جیوه سمی است.

بنابراین این کودک نیازی به اقدام خاصی نداشته و حتی شستشویی که برایش انجام داده‌اند بی‌مورد بوده است. تنها کافی است که اطمینان خاطر به والدین بدهیم و کودک را ترخیص نماییم.

آ ر یــــا بازدید : 766 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دندان درد

 

علت درد دندان

 

خدا درد دندان را نصیب هیچ کس نکند. واقعاً وحشتناک است بخصوص که شب ها تشدید شده و خواب و آرامش را از آدمی سلب می کند. وقتی شب دندانمان درد بگیرد، باید آن را تحمل کنیم تا صبح فرا رسد و خودمان را به دندانپزشک برسانیم تا راه چاره ای برای درد دندانمان پیدا کند.

دندان درد از آن دردهایی است که واقعاً تحمل آن سخت است. در این مقاله سعی می کنم تا علاوه بر تشریح علل ایجاد دندان درد، در مورد نحوه تسکین این درد و راه های درمان آن و همچنین فرق دندان درد با سایر دردها هم صحبتی داشته باشیم. خلاصه هر آنچه در مورد دندان درد وجود دارد را برایتان شرح خواهم داد.

قبل از هر چیز می خواهم توضیحی در مورد علت ایجاد دندان درد برایتان مطرح نمایم . به تصویر بالا نگاه کنید و روی آن کلیک کنید. این تصویر یک برش طولی از یک دندان آسیاب می باشد که اجزاء مختلف آن را به خوبی نشان می دهد. اتاق پالپ محفظه ای است که عروق و اعصاب دندان در آن واقع شده و یک محیط بسته و استریل است که به بیرون از بدن راهی ندارد و فقط از طریق نوک ریشه با بدن در ارتباط است.

اگر به علت پوسیدگی یا هر علت دیگری اتاق پالپ، به میکروب آلوده شود، باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می شود. چون این محفظه بسته است، افزایش حجم ناشی از ایجاد التهاب را با افزایش فشار داخلی دندان پاسخ می دهد؛ به این صورت که فشار داخلی اتاق پالپ به صورت وحشتناکی افزایش پیدا می کند و این امر باعث وارد آمدن فشار شدید به پایانه های عصبی موجود در اتاق پالپ واقع می شود و دندان درد شدیدی ایجاد می کند.

تا زمانی که این فشار است، ما دندان درد را خواهیم داشت. مصرف مسکن هایی مانند ایبوبروفن یا مفنامیک اسید که از دسته ی داروهای ضد التهابی هستند، معمولا با کاهش التهاب داخل اتاق پالپ و متعاقب آن کاهش فشار داخلی، موجب کاهش دندان درد می شوند و به همین دلیل برای کاهش درد دندان استفاده می شوند.

حال اگر به هر وسیله ای بتوانیم این فشار دندان افزایش یافته ی داخل اتاق پالپ را کم کرده یا از بین ببریم می توانیم درد دندان را کاهش دهیم . دندان پزشکان هم دقیقا همین کار را می کنند و با تراشیدن و باز کردن اتاق پالپ موجب کاهش درد دندان می شوند . ما معمولا جلسه ی اول که بیمار درد شدید دارد، در حد باز کردن این حفره و پانسمان دندان کار می کنیم تا فقط درد بیمار کاهش یابد و در جلسات بعدی اقدام به درمان ریشه ی دندان می کنیم.

چرا دندان درد در شب ها بیشتر است؟
با توجه به توضیحی که در مورد علت دندان درد دادم، باید بگویم شب ها وقتی به حالت درازکش و خوابیده هستیم، فشار کل ناحیه ی سر و داخل رگ ها افزایش پیدا می کند. ولی در حالت ایستاده این فشار کمتر است. همین امر باعث می شود که رگ های موجود در اتاق پالپ فشارشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه فشار داخلی پالپ دندان بیشتر شود و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.

به همین علت بیماری که دندان درد دارد، شب ها بلند می شود و مدام قدم می زند تا صبح شود، چون به محض خوابیدن دردش تشدید می شود و وقتی قدم می زند (چون ایستاده است) دردش کاهش می یابد.

 

منبع : پزشک آنلاین

 

آ ر یــــا بازدید : 941 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

منافذ پوست

 

1- بخور پوست :
در ظرفی اب را جوش بیاورید سپس کمی بابونه در ان بریزید و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بالای ظرف بایستید. زمانی که پوست صورت شما شروع به عرق کردن کرد نشانه این است که منافذ پوست در حال بسته شدن هستند.این کار را دو  بار در هفته انجام دهید.

2- گلاب :
یکی از بهترین تونر ها برای پوست است .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب موثر است .ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از ان لازم نیست صورتتان را بشویید.

3- لیمو :
خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می شود. به کمک آبلیمو و سفیده تخم مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ پوست بسازید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از ان استفاده کنید. روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید.

این عمل نه تنها باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد بلکه جوش های صورت را نیز کاهش می دهد. البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید. چون خاصیت اسیدی دارد.نکته مهم این است که پوست لیمو دارای روغن های فرار و محرک است و پوست را به نور حساس می کند. لذا بهتر است استفاده از ماسک لیمو زیر نظر متخصصین یا کلینیک های پوست باشد.

4- یخ :
برای استفاده از یخ ابتدا ان را در یک پنبه ارایشی قرار دهید و سپس به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و نتیجه ان بسته شدن منافذ پوست و خروج گرد وغبار از داخل ان است.ضمنا کمپرس یخ برای ورم پلک ها بسیار موثر است.

منبع : پزشک آنلاین

آ ر یــــا بازدید : 1441 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

سرطان خون

 

انواع سرطان خون, علایم سرطان خون و نحوه درمان آن

انواع مختلف سرطان خون (Blood Cancers) بر تولید و عملکرد سلول های خونی تاثیر می گذارد. بیشتر این سرطان های خونی در مغز استخوان شروع به رشد می کنند. سلول های بنیادی درون مغز استخوان می توانند به سه نوع سلول خونی شامل سلول های قرمز خون، سلول های سفید خون و یا پلاکت ها تبدیل می شوند. در اکثر موارد سرطان خون فرآیند تولید سلول های خون توسط سرطان خون بهم ریخته و باعث می شود، مغز استخوان شروع به تولید کنترل نشده و غیرطبیعی بعضی از انواع سلول های خونی کند. این سلول های غیرطبیعی (سلول های سرطانی) باعث اختلال در عملکرد و توانایی خون شامل مبارزه با عفونت ها و یا خونریزی های شدید می گردد.

آ ر یــــا بازدید : 913 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)


محمد تقی بهار ملقب به ملک الشعرای بهار شاعر، ادیب، سیاستمدار و روزنامه نگار ایرانی است.

وی در سال 1263 هجری شمسی در مشهد متولد شد.
مقدمات و ادبیات فارسی را نزد پدر خود ملک الشعرای صبوری آموخت و برای تکمیل معلومات عربی و فارسی به محضر “ادیب نیشابوری” رفت.

آ ر یــــا بازدید : 395 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)


تاثیرات ویتامین D و کلسیم


ویتامین D و کلسیم :

از مواد مغذی مهم است که با هم کار می‌کنند , استخوان‌ها را قوی نگه میدارد , هر دوی این ماده مغذی به طور طبیعی در مواد غذایی یافت میشوند .
ویتامین D و کلسیم مواد مغذی ضروری است که برای سلامت بسیارمهم است. ویتامین D کمک می‌کند تا عضلات، اعصاب ، و کار سیستم ایمنی بدن به درستی کار کند .

کلسیم  :

به عنوان یک ماده معدنی کمک میکند تا استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها بیش از بیش بیشتر شود.عضلات بدن نیز نیاز شدید به کلسیم دارند.
در صورت نبود اینگونه مواد اعصاب و رگ‌های خونی به درستی کار نمیکنند ، و این دوماه نقش مهمی‌در انتشار هورمون‌ها و آنزیم‌ها که تحت تاثیر بسیاری از توابع بدن میباشند را ایفا میکنند.

استخوان‌های سالم از یک رشته متراکم از الیاف پروتئین و کلسیم ساخته شده اند . هنگامی‌که این رشته سلول استخوانی کمتر متراکم می‌شود ، استخوان تبدیل به یک ماده شکننده خواهد شد این امر میتواند در قسمت لگن‌ها , ستون فقرات , مچ دست نیز بیش جاهای مختلف بدن آسیب پذیر خواهند بود.

توصیه در مورد تاثیر ویتامین D و مکمل‌های کلسیم در دوزهای بالا :در جوامع امروزی با افزایش مکمل‌های کلسیم در دوزهای بالا خطر ابتلا به سنگ کلیه نیز رو به افزایش است کلسیم ترکیب اصلی در ۸۵ % سنگ‌های کلیه است


خطرات استفاده بیش از حد مکمل‌های کلسیم را بخوانید

آ ر یــــا بازدید : 460 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)


پوکی استخوان

آشنایی با پوکی استخوان

چند سالی از زمانی که برای مبارزه با پوکی استخوان جمله  ” با حفاظت از استخوان خود راست قامت باشید ” بعنوان شعاری جهانی انتخاب شد میگذرد ,  حتی قبلا مقاله را در مورد پوکی استخوان منتشر کردیم استئوپروز یا پوکی استخوان در واقع بیشتر بعنوان یک مفصل بهداشت عمومی‌شناخته میشود . اما اینبار سعی میکنیم روش‌های متفاوتی را در جلوگیری از پوکی استخوان معرفی کنیم .

تعداد صفحات : 16

درباره ما
"و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا":هر کس نفسی را حیات بخشد(از مرگ نجات دهد)مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است."قران کریم سوره مائده آیه 32"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از محتوی سایت چقدر راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 209
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 297
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 6,216
  • بازدید سال : 32,446
  • بازدید کلی : 614,941
  • کدهای اختصاصی
    SonicRun.com