loading...
دانلودستان اورژانس
طریقه دانلود از سایت

دانلود از سایت به این صورت که بر روی لینک کلیک راست کرده و گزینه  save traget as  کلیک می کنید ... 

در بعضی لینک ها فقط بر روی لینک کلیک کرده ...

آ ر یــــا بازدید : 1036 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)

سینوزیت قارچی

 

باور رایج اینست که سینوزیت، یک عفونت باکتریایی یا ویروسی است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بعضی از سینوزیت‌ها، عفونت قارچی هستند. در سینوزیت‌های حاد که به آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضداحتقان پاسخ نمی‌دهند، احتمالاً سیستم ایمنی بدن به یک قارچ واکنش نشان داده است و حفره‌های سینوس‌ها تحریک شده است.

 

سینوزیت قارچی هنگامی روی می‌دهد که یک ارگانیسم قارچی، به حفره‌های سینوس‌ها حمله کند. خیلی عجیب نیست که قارچ‌ها وارد راه تنفسی ما شوند چون محیط اطراف، پُر است از این ارگانیسم‌ها و ما هر روز آنها را تنفس می‌کنیم. اما هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف شود، قارچ‌ها در حفره‌های سینوسی مرطوب و تاریک رشد می‌کنند.

آ ر یــــا بازدید : 1459 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

سرطان خون

 

انواع سرطان خون, علایم سرطان خون و نحوه درمان آن

انواع مختلف سرطان خون (Blood Cancers) بر تولید و عملکرد سلول های خونی تاثیر می گذارد. بیشتر این سرطان های خونی در مغز استخوان شروع به رشد می کنند. سلول های بنیادی درون مغز استخوان می توانند به سه نوع سلول خونی شامل سلول های قرمز خون، سلول های سفید خون و یا پلاکت ها تبدیل می شوند. در اکثر موارد سرطان خون فرآیند تولید سلول های خون توسط سرطان خون بهم ریخته و باعث می شود، مغز استخوان شروع به تولید کنترل نشده و غیرطبیعی بعضی از انواع سلول های خونی کند. این سلول های غیرطبیعی (سلول های سرطانی) باعث اختلال در عملکرد و توانایی خون شامل مبارزه با عفونت ها و یا خونریزی های شدید می گردد.

آ ر یــــا بازدید : 385 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)



calcium-supplements


مکمل‌های کلسیم خطر حمله قلبی دارد

کلسیم یکی از ضروری ترین ماده ای است که بدن به آن نیاز دارد , استخوان‌ها , دندان‌ها از جمله بخش‌هایی است که مقدار فراوانی کلسیم را در خود جای داده است.

به طور متوسط انسان در سنین بزرگ سالی حدود ۷۰۰ میلی گرم نیاز به این ماده ریز مغذی دارد, اما توصیه اکید میشود که این ماده توسط رژیم غذایی مناسب بدست آید.

آ ر یــــا بازدید : 414 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)


تاثیرات ویتامین D و کلسیم


ویتامین D و کلسیم :

از مواد مغذی مهم است که با هم کار می‌کنند , استخوان‌ها را قوی نگه میدارد , هر دوی این ماده مغذی به طور طبیعی در مواد غذایی یافت میشوند .
ویتامین D و کلسیم مواد مغذی ضروری است که برای سلامت بسیارمهم است. ویتامین D کمک می‌کند تا عضلات، اعصاب ، و کار سیستم ایمنی بدن به درستی کار کند .

کلسیم  :

به عنوان یک ماده معدنی کمک میکند تا استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها بیش از بیش بیشتر شود.عضلات بدن نیز نیاز شدید به کلسیم دارند.
در صورت نبود اینگونه مواد اعصاب و رگ‌های خونی به درستی کار نمیکنند ، و این دوماه نقش مهمی‌در انتشار هورمون‌ها و آنزیم‌ها که تحت تاثیر بسیاری از توابع بدن میباشند را ایفا میکنند.

استخوان‌های سالم از یک رشته متراکم از الیاف پروتئین و کلسیم ساخته شده اند . هنگامی‌که این رشته سلول استخوانی کمتر متراکم می‌شود ، استخوان تبدیل به یک ماده شکننده خواهد شد این امر میتواند در قسمت لگن‌ها , ستون فقرات , مچ دست نیز بیش جاهای مختلف بدن آسیب پذیر خواهند بود.

توصیه در مورد تاثیر ویتامین D و مکمل‌های کلسیم در دوزهای بالا :در جوامع امروزی با افزایش مکمل‌های کلسیم در دوزهای بالا خطر ابتلا به سنگ کلیه نیز رو به افزایش است کلسیم ترکیب اصلی در ۸۵ % سنگ‌های کلیه است


خطرات استفاده بیش از حد مکمل‌های کلسیم را بخوانید

آ ر یــــا بازدید : 478 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)


پوکی استخوان

آشنایی با پوکی استخوان

چند سالی از زمانی که برای مبارزه با پوکی استخوان جمله  ” با حفاظت از استخوان خود راست قامت باشید ” بعنوان شعاری جهانی انتخاب شد میگذرد ,  حتی قبلا مقاله را در مورد پوکی استخوان منتشر کردیم استئوپروز یا پوکی استخوان در واقع بیشتر بعنوان یک مفصل بهداشت عمومی‌شناخته میشود . اما اینبار سعی میکنیم روش‌های متفاوتی را در جلوگیری از پوکی استخوان معرفی کنیم .

آ ر یــــا بازدید : 569 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)



آشنایی با بیماری پوستی گال :

مشکلات پوستی و بیماری‌های پوستی در قرن حاضر یکی از مشکلات عدیده ای است که برخی از این مشکلات قبل از رسیدن به وضعیت حاد به راحتی درمان میشوند .

اینبار به معرفی یکی از بیماری‌های پوستی خارش دار خواهیم پرداخت , این مطالب مجموعه کوچک و ساده است که منبع اصلی آن توسط متخصصین و پزشکان صاحب نظر در زمینه بیاری‌های پوستی بوده که تهیه شده است .
آ ر یــــا بازدید : 447 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
آب‌ مرواريد

cataract


    اطلاعات‌ اوليه‌

    توضيح‌ كلي‌
آب‌ مرواريد عبارت‌ است‌ از كدر شدن‌ عدسي‌ چشم‌. عدسي‌ چشم‌ يك‌ ساختار شفاف‌ و انعطاف‌پذير در نزديكي‌ جلوي‌ كره‌ چشم‌ است‌. عدسي‌ كمك‌ مي‌كند تا اشيايي‌ كه‌ چشم‌ به‌ آنها نگاه‌ مي‌كند تار به‌ نظر نرسند و نيز در شكست‌ و تمركز نور روي‌ شبكيه‌ نقش‌ دارد. عدسي‌ رگ‌ خوني‌ ندارد و توسط‌ زجاجيه‌ كه‌ در اطراف‌ آن‌ قرار دارد تغذيه‌ مي‌شود. اگر تصلب‌ شرايين‌ موجب‌ عدم‌ تغذيه‌ مناسب‌ زجاجيه‌ شود، عدسي‌ چشم‌ نيز منبع‌ تغذيه‌ خود را از دست‌ خواهد داد (اين‌ مشكل‌ اغلب‌ در سنين‌ پيري‌ رخ‌ مي‌دهد). سپس‌ شفافيت‌ و انعطاف‌ پذيري‌ عدسي‌ كم‌ مي‌شود و آب‌ مرواريد اتفاق‌ مي‌افتد. آب‌ مرواريد ممكن‌ است‌ در يك‌ يا هر دو چشم‌ تشكيل‌ شود. البته‌ در اين‌ حالت‌، سرعت‌ رشد آب‌ مرواريد در دو چشم‌ ممكن‌ است‌ متفاوت‌ باشد. آب‌ مرواريد سرطان‌ نيست

آ ر یــــا بازدید : 427 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
آ ر یــــا بازدید : 562 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
آ ر یــــا بازدید : 428 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
آ ر یــــا بازدید : 468 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
آ ر یــــا بازدید : 413 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)
درباره ما
"و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا":هر کس نفسی را حیات بخشد(از مرگ نجات دهد)مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است."قران کریم سوره مائده آیه 32"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از محتوی سایت چقدر راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 209
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,329
  • بازدید ماه : 1,329
  • بازدید سال : 47,948
  • بازدید کلی : 630,443
  • کدهای اختصاصی
    SonicRun.com